onsdag den 18. maj 2011

Generobring

Nu har jeg generobret min altan efter Kong Vinters hærgen og den har været langvarig denne gang.
Hvide petunier er plantet i kasserne, de ser lidt pjuskede ud, men de vokser sig sikkert store og pæne. Måske finder jeg nogle hængelobelia og planter dem ind imellem, det kan nås endnu.



Krydderurter har fundet deres plads i en krukke, der står persille, basilikum og rosmarin og flere kommer til i andre krukker, jeg vil gerne have salvie, timian, purløg og den franske estragon på altanen også.



Persillen er en potte med jord, jeg har splittet af og plantet og nu håber jeg at den kan klare sig. Jeg har helt opgivet at så persille på et lille stykke jord, det kommer aldrig op og jeg er helt overbevist at kineserene går og klipper af al den persille jeg har sået i årenes løb, jeg har aldrig set så meget som en stængel.

Det er en fornøjelse at kan gå på altanen og klippe frisk grønt til maden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar