fredag den 6. maj 2011

Flere mangler

Jeg hørte i går at vi snart får torvehaller på Israels Plads, det har da også taget sin tid, hvorfor har vi ikke haft det før.

Stockholm har deres Saluhall, der har eksisteret siden 1880 og er et spændende sted at handle for slet ikke at tale om mit favoritmarked La Boqueria på Ramblaen i Barcelona, tænk at kunne handle sådan et sted til hverdag.

Der er altså nogen der sover og har sovet i lang tid - at vi ikke har varene til sådan et sted nægter jeg at tro på, selv om tvivlen sniger sig ind, når jeg ser på udvalget i et supermarked.

Jeg er så forfærdelig træt af supermarkeder og alt til den billigste pris og i kedelige vakuumpakker, helt uden tanke for kvalitet og den omtanke der ligger bag at fremstille gode råvarer. Selvfølgelig findes de i specialbutikker, men hvorfor ikke samle det i et marked så man kan se et godt udvalg uden at skulle galoppere fra øst til vest for de mest simple ting.
Jeg ved godt at der ligger Basarer flere steder, men vi har manglet et godt og spændende marked i København i meget lang tid. Måtte de bare skynde sig. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar