søndag den 5. september 2010

Selvsving

Nu kan jeg jo ikke gå forbi en blomsterudstilling uden at gå helt amok som idag, hvor jeg så chiliplanter allevegne og selvfølgelig skulle der en plante eller to med hjem.
Jeg elsker at have krydderurter stående på mit køkkenbord - ikke at jeg har meget plads til dem eller et stort samtalekøkken, nej, mit køkken er faktisk alt for lille efter min smag - og dog et lille "samtalekøkken" har jeg alligevel, med en lille marmorbord og to stole, hvor der lige er rum til at sidde og spise eller snakke med familie, mens jeg laver mad.
Chiliplanten - den ene af dem indtog hæderspladsen. den er aldeles pragtfuld og jeg tænker på hvor længe jeg kan få lov at beholde den før den bliver billetteret af Aslan. Nu er jeg ikke specielt god til tyndbladede planter og det er denneher i den grad, såå tiden vil vise, hvor længe jeg beholder den.


En anden af slagsen kom til at stå på mit lille marmorbord i køkkenet, men problemerne er allerede ved at opstå med en nysgerrig kat og jeg håber sandelig ikke at Aslan bare tænker på at bide i chilifrugterne, jeg kan jo ikke hælde mælk i "ungen", så jeg håber inderligt at han bliver fra frugterne, så må han æde bladene, hvis det ikke kan være anderledes...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar