fredag den 24. september 2010

Rød Tomat Chutney

I går lavede jeg tomatchutney, ikke fordi jeg egentlig er vild med tomater, men jeg havde lyst til at lave chutney af dem alligevel.
Det var ganske let at lave af få ingredienser.


Det bestod af:

1 kg. modne tomater
225 g. mørke rosiner
450 g. løg
175 g. rørsukker
1½ tsk. stødt koriander
1½ stødt ingefær
2 tsk stødt spidskommen
1 tsk karry
2 fed hvidløg
175 ml. eddike
2 ret stærke chili

Skold tomaterne og pil dem, hak dem sammen med rosinerne, løgene hakkes og alt hældes i gryden sammen med resten af ingredienserne.
Låg på og ned med varmen, lad det simre i 60 min.
Koger videre uden låg i 15 min.


Det må gerne stå og "modne" i køleskabet i en månedstid, hvis man kan blive fra det.


Det er ikke fordi jeg sylter så meget men jeg har fået lyst til det igen efter succesen med solbærsyltetøjet.
Jeg er bestemt færdig med at købe syltetøj om det så er nok så godt, det nærmer sig ikke mit eget i smag, men det ved vi jo også godt og det tager ingen tid at lave.
Der skal nok også eksperimenteres med andre ting.
Sønnen og svigerdatteren er store aftagere af slige ting.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar