mandag den 25. oktober 2010

Brombærsyltetøj

Egentlig har jeg aldrig opfattet brombær som noget der rigtig værd at lave syltetøj af - men jeg har fuldstændig ændret opfattelse af det.
Det er usædvanligt lækkert og jeg lavede et glas til min søn og svigerdatter, de er store aftagere af alt, hvad jeg laver, så store aftagere at jeg ikke har noget på lager....
Det er helt okay med mig, jeg hygger mig meget i køkkenet med at lave det og giver det gerne væk :-)

Idag lavede jeg så brombærsyltetøj af:

300 g. brombær
150 g råsukker
2 stjerneanis
korn af en vanillestang ( den tykke slags)
saft af en økocitron
1/4 tsk geleringspulver
en håndfuld mandler



Det er frosne bær jeg bruger og jeg koger det i ca. 12 min. og hælder det på skoldede glas.

Det er med sorg i sinde at jeg er nød til at bruge geleringspulver, men ellers er det tyndt som vand og det duer ikke rigtigt, men med en anelse geleringspulver fungere det fint. Jeg mener en anelser, bare en 1/4 tsk. er rigeligt.



At der er stjerneanis i gør den helt store forskel, men man kan jo sagtens trylle med andre ting, det er bare, hvad der fungere for mig og ikke mindst dem der skal have det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar